Monday, October 31, 2011

Weekend di Kuala Lumpur

Assalamualaikum.

On the 29th October, kita orang satu family gerak naik Kuala Lumpur ('naik' because we are from hujung Selatan Malaysia and menghala ke atas. hehe).
Well, my younger sister nak daftar masuk International Islamic College (dia tak nak masuk Politeknik Penang because dia dapat course Diploma in Chemical Engineering and dia tak minat engineering). Dia ambil Diploma in Islamic Early Childhood Education di ICC tu.
Dia kena daftar on the 30th tapi tak kan lah nak balik hari kan. penat kot dari Johor Bahru ke Kuala Lumpur balik hari.

Well, we stay in a homestay dekat Taman Melati, Homestay Putra Villa Condo.
ambil gambar dari mudah.my. well kalau tak percaya, tekan lah link di atas. sama je gambarnya.

Worth it tinggal sana kalau pergi dengan family. RM 250 semalam.
Bayangkan kalau tinggal hotel. One night mesti RM100++ kan. Takkan nak masuk 8 orang 1 bilik? Kecuali kalau anak anak tu masih kecil, tak kesah kot. So, confirm la ambil 2 bilik kalau ada anak dara and anak bujang teruna which ayah tidur sebilik dengan anak teruna and mommy tidur sebilik dengan anak dara.
Dekat dekat sama je kot harganya kalau sewa this homestay.
Lagipun apartment ni siap ada Swimming pool, Gymnasium, Mini market, jogging track, and LRT Putra stesen Gombak dekat gila okay!! dalam 5 minit jalan kaki pon je! (Aku dah pergi, so aku tahu memang dekat).
But the most important thing is dia ada dapur, meja makan, peti ais, pinggan mangkuk, oven, TV, bilik semua aircond, mesin basuh siap dryer. 2 bilik queen size bed and yang lagi 1 bilik tu katil yang 2 tingkat and boleh tarik bawah sekali juga. kayu okay not besi.
WAIT, apesal aku ni dah macam nak promo homestay ni??? fyi, aku tak dapat pitih pon cerita pasal benda ni. :')


Nak cerita aktiviti kat sana dah boleh tertukar jadi promo homestay. haiyo budak!!
okay, keluar rumah pukul 8 pagi, then pergi ke Atirah Eatery di Hutan Bandar, JB. Well the taukey is my father's friend, Uncle Ashraf. Dia jual Kolok Mee yang super awesome (makanan Sarawak I think) and of course halal. nak makan kedai dia kena datang sebelum tengahari. cepat weyh habis! (is this a promo too?)
Then, terus gerak KL. Sampai sampai je tengahari tu, terus la pergi homestay. After that kita orang semua, ( except for my brother sebab dia nak pergi Stadium Shah Alam tengok final Piala Malaysia) pergi rumah my uncle dekat Taman Melawati. Dalam sejam dua duduk situ dengar orang tua berbual (lemah eden!), kita orang pun minta diri. My parents balik homestay to rest and my siblings yang lain nak pergi Mid Valley. Tapi memang best la kan lalu jalan yang terowong bawah masuk parking KLCC tu, jadi memang tak lah kan nak pergi Mid, masuk KLCC terus la nampaknya!!!
After about 2 hours dekat KLCC tu, akak aku pun nak balik lah tapi dia orang tunggu sampai my bestfriend, Zalina sampai. Lepas Zalina sampai, dia orang pon gerak balik homestay tapi aku tinggal la.
Pusing pusing KLCC window shopping (tak mampu aku nak bershopping sakan kat KLCC!) tapi sempat la juga shopping dekat Bodyshop, up to 70% sale and aku beli shimmer, blusher and lipstick.
Dalam pukul 9 malam, aku balik naik LRT from KLCC ke Gombak. Zalina study di UIAM Gombak, so senang la sehala (ini la sebabnya aku sure sangat LRT station dengan homestay tu dekat!)






nanti kau balik JB kita keluar lagi ye??? ^_^


What I wore;
Dress; Dorothy Perkins
Jeans; Levis
Shoes; Billie
Inner; Volcom white shirt
Tudung ; Bawal from Kelantan

bhahahhaa Maturah, stop it okay?!!!!!!! suka sangat buat lawak tak kelakar konon konon bajet hotsetap!


Lepas my elder sister with his husband and daughter and of course my younger sister ikut juga ambil aku dari LRT station tu, masa dekat depan apartment tiba tiba buat keputusan nak pergi makan and kita orang pergi makan at Danau Kota/Uptown. Char Kuey Teow dia awesomeeee! tapi tak lama kat situ sebab hujan. In the end, balik tanpa sempat shopping. :'(

Second day, tak pergi mana mana sangat. Just hantar adik aku ke apartment yang di akan tinggal (rumah yang disediakan pihak kolej). Then petang tu pergi ke Shah Alam  makan di kedai briyani arab then terus balik shoot ke JB.

Orang kata aku bercuti sakan cuti semester kali ni tapi aku rasa tak pun sebab pergi ke semua tempat dengan tujuan main yang bukan enjoy or nak holiday sakan.

No comments: