Wednesday, October 19, 2011

Melaka..

Assalamualaikum oh assalamualaikum! hehe

okay dah boring sangat sangat sangat sangat sekarang ni!
dekat Melaka pon boring ke?
yup, ofcourse! aku ke Melaka ni bukan sebab bercuti huhahuha, makan angin, cuci mata, shopping sakan.
datang ke sini disebabkan oleh... tarik nafassssssss (panjang ceritanya ni)
akak aku ada kursus induksi (something for confirmation untuk jadi guru tetap kot?) dari 18-20 Oktober 2011. Her husband pulak kursus di Shah Alam starting from last Monday till end of school day i think and their daughter which is my niece, baru masuk 4 bulan yang dimana masih menyusu badan. so, my parent kena la ikut my sister to Melaka to take care of their granddaughter masa akak aku tu induksi (8.00 a.m - 11.00 p.m). disebabkan adik aku sedang berperang dengan periksa STAM and my brother ada class (he's living in hostel), aku pon diangkut la sekali sebab ye la, takkan nak tinggalkan aku sorang sorang kat rumah kan?


this is the baby! haha

semalam.............. 18.10.2011
pukul 7.30 a.m. bertolak dari rumah. 9.30 a.m. sampai Melaka.
Terus shoot ke Melaka Raya, pergi hotel ape ntah nama tempat akak aku kursus.
Lepas tu pergi Pantai Klebang, makan dekat kedai makan la kan.
and of course, aku pergi Melaka jadi aku makan Asam Pedas! asam pedas ikan pari. (tak nak ikan yang banyak tulang tu sebab takut tercekik. hehe)
yeah, pagi pagi makan nasi berlauk tau.
after that pergi rumah saudara dekat Pantai Klebang tu jugak. (i don't know nama kampung tu)
sampai je dekat sana, diorang mula la masak macam macam.
oh my god, baru lepas makan kena makan lagi? tapi tak ape jugak sebab makanan yang dimasak sedap sedap belaka! tapi aku tak tahu nama lauk tu (semua ak tahu kan!).
dalam pukul 1.30 p.m. terus shoot ke Melaka Raya again. well, hotel yang parent aku ambil tu bersebelahan je dengan hotel yang kakak aku kursus. ceh. okay okay, so kita orang tinggal di Beauford Hotel. murah okayyyyyy! RM250 for 2 night consider cheap la untuk bilik sebesar ni. kalau dekat Ipoh, dapat yang kecik gila!
then, sampai malam tak keluar keluar. aku tidur memanjangggggg....


Hari ini....... 19.10.2011
hari ini baru best sikittttt.
well, kita orang pergi Dataran Pahlawan Melaka Megamall.
Pergi pon sebab dah bosan sangat!!!!
tak shopping apa pon dekat sana, just pusing pusing habiskan masa je.
Lagipon susah la duduk dalam bilik je, baby akak aku suka jenjalan!
oh ya, tadi dekat sana makan ice cream sedap! macam Tutti Frutti but murah sikittttt la.
thisss one; Gelato Fruity!
the kiosk is IN THE MALL

the ice cream that I bought. can't remember the flavor. Vanilla and i don't know. haha

mix 2 flavour for RM 9.90. full 1 cawan okay tak macam tutti frutti. sedappppp sangatttt!
menikmati ais krim dan pemandangan air pancut depan kiosk tu. (ayat poyo)

yeah that's my sister's daughter

and then lepas pusing pusing dalam 1 hour, tak tahu nak buat apa, kita orang makan A&W!
lepas tu terus balik la kan.

eh tak tak, kita orang pusing pusing area 'tempat bersejarah' dengan kereta.
my mom told me that tak elok pergi masuk tempat tempat macam tu bawa baby. pulak tu zaman bunuh bunuh kan. well, baby can see what we can't see. u know what i meant right?!


view from INSIDE THE CAR.

itu sahaja akviti aku. Esok punye aktiviti; balik la lepas akak aku habis induksi! ape daaa.
semuanya boring kan! hehe. *malam tak boleh keluar, kan ade baby.

sekian wassalam. ^_^

No comments: