Tuesday, October 25, 2011

Sedihnya saya!

First of all, Assalamualaikum. hehe

aku sedih gila ni.
sebabnya? Mak aku dah beli 7 tickets untuk ke Universal Studio Singapore.
Tiket tu tarikhnya 22 November 2011.
guess what? tarikh aku habis cuti semester and daftar kolej is 20 November 2011.
my mom dah beli tiket ni lama dah.
Dia beli tiket tarikh time cuti sekolah sebab; my sis and my brother in law is a teacher. adik aku pula ambil STAM tahun ini which means, dia dah habis sekolah time tu and cuti UniKL (abang aku) dalam lingkungan tarikh-tarikh tu jugak.
My mom ingat tarikh aku cuti sama dengan abang aku, well she thought that University under MARA cuti mesti sama. but mom, UiTM ni nama je MARA, bukan under MARA lagi. T_T
At the end ni, adik aku apply for Diploma in Islamic Early Childhood Education at International Islamic College sebab dia kata, dia tak rasa dia akan pass her STAM exam. Dia daftar on 29 Oktober ni, yes another 4 days to go.
My brother in law pula kena pergi kursus induksi on the 22 November 2011. ini baru tahu 1 week ago.
so, my mom kata dia akan bagi 4 tickets pada orang (mine, my younger sister's, my brother in law's and my father's ticket) .
i was like, WTH? Hello orang tak pernah pon bagi kita tiket free, asyik kita je nak bagi orang (refer to wondergirl's show ticket in Singapore last year and Night Safari tickets too)
ergh, bukan nak mengungkit tapi aku gunakan 'buat baik BERPADA-PADA'. The tickets is not cheap tapi my mom nak bagi the ticket free? Half price pon dah okay. Don't be too nice to people that don't even think about us la! (aku ni hati keras sikit. ishishish)

Second thing yang buat aku sedih;
my aunty is going to Turki this December. Dia ajak siapa yang nak pergi. Well, aku NAK pergi tapi aku TAK CUTI. How?
So, dengan kesiannya, aku tak dapat la pergi.
Yang dapat pergi, 3 of my cousins and my brother.
Pity me, duit tiket and hotel semua free tapi aku tak dapat pergi.
Well, salah aku juga sebab last year dia ajak pergi London aku tolak (macam mana nak ikut? aku tak rapat dengan cousins aku and aunty aku pula jenis tak kesah, lantak la nak pergi jalan mana-mana kat sana. habis tu aku nak jalan dengan siapa? umur baru 18 mana tahu apa benda semua.)

kenapa UiTM cuti tak sama dengan Universiti lain? -_-"

0 sepakan: