Wednesday, December 8, 2010

Kepada girls yang patah hati atau ditinggalkan lelaki. ehem.

 Assalamualaikum.. ^_^


Aku tengok sekarang ni, ramai girls yang tak boleh terima bila ditinggalkan lelaki or clash dengan boyfriend. Aku tahu aku tak ada pengalaman or what so ever dalam hal ni. Tapi aku tak boleh terima la tengok kaum sejenis aku a.k.a girls, stress dengan masalah ni. So, aku copy paste la ye quotes yang aku jumpa. hehe.

The problem with us girls is that we fall for boys who gives us the sweetest words they never really mean. 
 Benda ni betul kan? Girls senang cair dengan lelaki yang bermulut manis. Kenapa? Sebab kita ni perempuan. Orang perempuan sangat sangat suka kan pujian kan. Tak payah nak selindung dengan cakap 'tidak' ya, aku perempuan so aku tahu la. Oh dan lelaki sangat sangat suka bermulut manis! Can't you just say something that you really meant?  T__T.

 If he's dumb enough to wαlk αwαy, Be smαrt enough to let him go. 
Girls, kau orang semua ada kelebihan masing masing. Semua insan ada kelebihan masing masing kan. Well, kalau seorang lelaki tinggalkan kau orang, lelaki tu yang bodoh. Sorry to say, kau orang sila la cerdikkan diri untuk melupakan lelaki bodoh tu semua! Tak worth it la kalau kau nak menangis terpekik terlolong kalau kena tinggal dengan lelaki yang tak reti menghargai ni semua. Kau orang deserve a better man, girls.


I’m not going to spend my life chasing people. You want to leave? Fine then, go ahead. Because I’m done with chasing and caring for people who never had interest in me. Nothing lasts and people change. I’ve learned love is hard and life isn’t always what you want it to be.
Terapkan diri kau orang dengan kata kata kat atas ni. Aku selalu guna quotes ni untuk kuatkan semangat aku bila kawan aku backstabbed aku. Yes, it hurts tapi tak ada apa yang akan bertahan selamanya, orang berubah kan. =)

You've got to take the good with the bad, smile with the sad, love what you've got, and remember what you had. Always forgive, but never forget. Learn from mistakes, but never regret.
 Learn from mistakes but never regret =') setiap apa yang berlaku ada hikmahnya and setiap apa yang berlaku lah yang membuat kau orang jadi lebih dewasa dan belajar tentang kehidupan.


Dan yang paling penting;


I know its hard to do the things, tapi berusahalah. Orang perempuan ni bila dia nak buat sesuatu, dengan kesungguhan dia, dia boleh buat apa saja kan. Btw, you deserve a better man, girls. ^_^

3 sepakan:

Juwairiyah said...

hahaha. xde idea

masturah said...

hahaha tahu takpe. :P

Juwairiyah said...

ye ke? so kita xleh la terlalu berharap sgt kan. haha baru aku nampak mesej dkt last picts tu wakaka