Friday, May 28, 2010

dah tak boleh buat keputusan pulak dah!

heh. aku memang macam ini.
mana reti nak buat keputusan betul betul.
semuanya nak ikut parents aku sampaikan diorang sendiri naik pening nak buatkan keputusan untuk aku.
bukan anak manja tapi aku memang jenis bendul tahap tiang letrik depan rumah ni.

keputusan yang aku tak boleh nak buat sekarang ini adalah pilih diantara pergi ke;


Kolej Poly-Tech Mara cawangan Kuala Lumpur

atau


Politeknik Kota Melaka

ceh ceh. padahal sebelum sebelum ni aku dah nekad nak pergi KPTM.
sekali boleh pulak keputusan rayuan Politeknik ni keluar, aku diterima.

memang la course berlainan. tapi itu yang membuatkan aku lebih susah nak buat keputusan.
mak aku nak aku jadi english teacher, ayah aku nak aku jadi engineer.
aku? aku nak jadi ape? aku nak jadi pakar psikologi. tapi kimia, biologi & fizik aku semua hanya dapat D je masa SPM dulu. itu menyebabkan aku kena lupakan terus cita cita aku tu. dan aku tak jumpa lagi cita cita lain. itu lah sebabnya, aku perlu mengikut keputusan diorang je sekarang ni.

berbelah bahagi gila sekarang ni.
kalau masuk KPTM, mahal disebabkan swasta.
kalau masuk Politeknik, lambat 1 semester berbanding orang lain

makin stress bila nak sambung belajar ni.
masuk sekolah menengah je senang!

7 sepakan:

BalqisShafiqa said...

mas, tiba-tiba aku rasa aku harus meninggalkan Sains.
tiba-tiba aku rasa bio gemilang tapi donkey lagi dua ekor aku nak kendong, boleh botak kepala.

Juwairiyah said...

qis: ko dpt offer mana ek?
x ckp pon dpt pe. dpt UPU x?
asal lak ko nak tinggalkan sains? ko kan gempak beb.

eh masturah. kan bole jd pakar psikologi
tp mencabar la. blaja byk aspek
pastu kena pandai nasihatkan org. jgn terikut-ikut sgt

xde hal la kalo nak jd pakar psikologi nii
malaysia sdg memerlukan stok pakar psikologi. disebabkan bertambahnya jenayah dalam negara (hua3, ayat aku)

ko kerja kat tesco la. gi usha manager ensem sana
aku da cop sorg cashier ensem. jgn rampas2. hehe

BalqisShafiqa said...

jue: seriyes aku nak blah drpd sains even hati tak nak.
aku nak jadi doktor! bhahahaha.

aku pikir juga nak jadi doktor psikologi tapi tahap memujuk ku hampeh.
sebab tu nak ajar budak, budak memang tak layan.

eh, aku nampak sorang casheir kacak, aku minat jep.

Hazirah al-Barakbah said...

ktpm under mara. yuran takdelah mahal pun rasanya babe. pilih yg terbaik lah yer :)

masturah said...

Jue; hahaha. aku sains teruk weyh. mana boleh jadi pakar psikologi dah. aku yang kene nasihat ngan pakar psikologi lagi la patut tau. haha

Balqis; hoho. kita sama. bila bab pujuk budak, memang xterpujuk LANGSUNG! makin teruk jadi ade la. haha

Hazirah; harini tarikh daftarnya n tak pergi. lepas fikir fikir, susah rasanya kalau duduk KL. selama ni duduk kat ceruk Johor. nanti kalau pergi Cheras tu takut culture shock. hehe. btw, tenkiu!!!! =)

Anonymous said...

awak pergi poli melaka ea?

masturah said...

anon ; yup! hehe