Thursday, March 25, 2010

Hoi (Hai Orang Islam), nak bagi petua hilangkan bekas jerawat ni.

patutnye assalamualaikum kan?
hehe. sorry.

JUEEEEEEEEEEEE, aku jumpa petua ni dokk. ;P

Petua nak Hilangkan Parut Jerawat ;
  1. Tumbuk beberapa batang kulit kayu manis (jadikan serbuk). Then, campurkan serbuk tu dengan air. Pastu tepek la kat muka ye.
  2. Asah kulit kayu manis (jadikan serbuk). Then, campurkan serbuk tu dengan madu. Letak pada tempat berparut setiap malam. Esok pagi baru cuci tau. Guna air suam ye.
  3. Kisar timun (brape banyak nak gune timun, sukati ko la). Then, tapiskan airnya. Amik hampas timun yang dah dikisar tu je ea. Air dye buang je la. Xnak membazir, buat minum pon bole. Hampas tu nak watpe? makan! hehe. Takde la. Tampal la bende tu kat muka. Lepas 1/2 jam cuci dengan air suam.
  4. Rendam beberapa helai daun senduduk, cekur (sikit je) & segenggam beras. Lepas tu, giling sampai lumat bende alah 3 tadi tu. Sukati ko la nak tumbuk ke hape. Asalkan jadi lumat okeyh. Then sapulah kat parut kau tu. adoiiiii. 2 kali seminggu cukup kot.
  5. Tumbuk 10 helai daun sirih muda. Lepas tu, tepek la kat parut. lepas kering, cuci. Yang ni pulak 3 kali seminggu je.
  6. Campurkan asam limau dengan kunyit debu (aku pon xtahu bende ape ni 2. membe aku bagi cmni, aku taip cmni la. hehe). Gaul dua benda ni sampai sebati. Pastu lumur kat muka la. Lepas da kering, basuh la.

aku xpernah cuba ni semua.
kalau nak ikut petua ni, ikut 1 je tau.
jangan la buat semua sekali pulak.
habis barang dapur kat rumah kau nanti,
kau salahkan aku pulak.
tak kesian ke kat aku?
T____T (muke katak)


tapikan...
dalam banyak banyak petua ni,
aku ade 1 petua yang paling best la.
aku suggestkan,
kau amek kertas pasir, then gosok kat muka.
tebal kertas pasir tu ikut suka la.
gosok sekuat hati tau.
kompom hilang segala benda kat muke tu.

1 sepakan:

Juwairiyah said...

waakakakakakakkakakakaa
takleh blah nye tajuk entri! kuang ajaq btol!

yyeesss, patutnya waalaikumussalam! ape da kau nii

err, start no 4 tue, aku da kompius da
taktau nak pilih brg ape. xpna masuk dapur la katakan!

er, tp berdasarkan uji kaji ko, mcm pedih jek.
silap2 aku kena tahan ward dgn doktor ensem karang!

lol. kuang ajaq! dulu ms gi kem, kuang asam je dorg suggest
dorg tunjuk satu daun ni. lua dy kasar nak mampoih
dy kata gosok kat muka yg byk tempat jerawat
kuang asam btol. sebbaik aku tak dungu wat btol2!